REKLAM ALANI

KHA HABERLER

LYS 2017 ek yerleştirme sonuçları açıklandı... Ek yerleştirme kayıtları ne zaman?

2017 LYS ek yerleştirme sonuçları 12 Eylül Salı günü ÖSYM'nin resmi sayfası üzerinden açıklandı. Ek yerleşmeyle üniversite eğitimine hak kazanan adaylar şimdi büyük bir merakla 'LYS ek yerleştirme kayıtları ne zaman?' sorusuna yanıt arıyor.

LYS ek yerleştirme sonuçlarının açıklanması ardından gözler kayıt sürecine çevrildi. Resmi siteden yapılan açıklama ile birlikte LYS 2017 ek yerleştirme sonuçları için meraklı bekleyiş son buldu. Kayıtlar için ÖSYM'nin yapacağı açıklamaya kilitlenen vatandaşlar, konunun detaylarını araştırmaya başladı. Peki ek yerleştirme kayıtları ne zaman?
EK KAYIT İŞLEMLERİ NE ZAMAN?

2017-2018 ders yılında, ÖSYS sonuçlarına göre bir programa kayıt hakkı kazanan adayların kayıt işlemleri üniversiteler tarafından 13-19 Eylül 2017 tarihleri arasında yapılacaktır. Kayıt tarihleri adayların internette yayımlanan yerleştirme sonuçları sayfasında yer alacaktır. Kayıt hakkı kazanan adayların, kayıt süresi içerisinde ilgili üniversitelere başvurmaları zorunludur. Bu süre içerisinde kayıt için başvurmayan veya kayıt işlemlerini tamamlamayan adaylar kayıt haklarını kaybedeceklerdir. Kayıt işlemleri ile ilgili ayrıntılı bilgi, 2017-ÖSYS Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzunda yer almaktadır.

2016 YILINDA 58 BİN KONTENJAN BOŞ KALDI
2016 yılında gerçekleştirilen yerleştirme işlemleri çerçevesinde örgün eğitim programlarında toplam 137 binlik kontenjanda, 58 bin öğrenci bir programa yerleştirilemedi. Açıköğretim programlarında ise 49 bin kontenjan için tercihte bulunan öğrencilerden 8 bini herhangi bir programa kaydedilmedi. 
ÜNİVERSİTELERE EK YERLEŞTİRMELER NASIL YAPILACAK?

Yükseköğretim programlarına kayıt işlemleri tamamlandıktan sonra boş kalan kontenjanlar üniversitelerce ÖSYM'ye bildirilecek. Yükseköğretim programlarının 2017-ÖSYS sonuçlarına göre yapılan genel yerleştirme sonunda boş kalan veya kaydolmama nedeniyle dolmayan kontenjanlarına ÖSYM tarafından merkezi olarak ek yerleştirme yapılacak.
EK YERLEŞTİRME İŞLEMLERİNİN YAPILMASI 

Yerleştirmede adaylar, yükseköğretim programlarına, 2017-YGS/LYS yerleştirme puanları ile varsa ek puanları, yükseköğretim programları ile ilgili tercihleri ve bu programların kontenjan ve koşulları göz önünde tutularak ÖSYM’ce yerleştirilir. Tablo 6A ve 6B ortaöğretimdeki alanlar ile aynı alanda olduğu kabul edilen lisans programlarını; Tablo 6C ise mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarındaki alanların devamı niteliğinde olduğu kabul edilen ve adayların ek puanları ile yerleştirilebilecekleri ön lisans programlarını göstermektedir. Adayların ek puanlarıyla yerleştirilecekleri yükseköğretim programları öğrenebilmeleri için Tablo 6A, 6B.1 ve 6C’de kendi alanlarını bulmaları ve bu alanların altındaki yükseköğretim programlarını incelemeleri gerekmektedir. Ek yerleştirme işlemine alınan tüm adayların sonuçları http://sonuc.osym.gov.tr adresinden duyurulacaktır. Yerleştirme sonuç belgesi basılmayacak ve adayların adreslerine gönderilmeyecektir. 

Hiç yorum yok

hakaret içeren ve alâkasız yorumlar yayınlanmayacaktır. Hukuki sorumluluk yorum sahibine aittir.