REKLAM ALANI

KHA HABERLER

MARMARİS KİTAP GÜNLERİNDE…MARMARİS KİTAPLA BULUŞUYOR…


      Her insan kendi gözünden bakar ya…Ben hiç farkında değildim. Gazeteci arkadaşım Mustafa Bey “Marmaris Kitap günleri…” deyince  uyandım. Benim ilk işim öğretmenlikti,rehberlikti oysa,basın benim yaptığı m işi bir yazıyla başarabiliyordu. Mustafa İnan’a “Evet,yazayım .”dedim.
     Marmaris tarihinde bir ilke imza  atacak .İlk kez kitap günlerine ev sahipliği  Marmaris Belediyesince yürütülecektir. Kitap günlerine katkıda bulunan kurumlar:Akademi Garaj Marmaris,Atatürkçü Düşünce Derneği,Marmaris Tiyatro Kulübü,Marmaris Kent Konseyi, Eğitim-iş, Tüketici Hakları Derneği,TEMAD, Marmaris Hataylılar Derneği,Pir Sultan Abdal Derneği,Eğitim-Sen,Türkiye Emekli  Subaylar Derneği,Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği, CKD,Marmaris  Manşet  1Mart ile 6 Mart arası kitap günlerine destek vermektedir.
    Marmaris Belediyesi kültür etkinliklerine destek veren bir belediye anlayışındandır.Önemli olan okullardaki gençleri kitaplarla buluşturmaktır .Marmaris halkı bu çabayı tümüyle göstermelidir.Bazen etkinlikler duyuru yetersizliğinden,özveri eksikliğinden sönük geçebiliyor.Umuyorum ilk kez düzenlenen böylesi bir etkinlikte Marmaris yaşayanı  bunca emek verilmiş etkinliğe gereken ilgiyi gösterecektir.
      Muğla çerçevesinde yürütülmekte olan Genç Kalemler projesinde yazar-okur- öğrenci buluşmalarının ilkinde bendeniz yer almıştım.Böylesine güzel bir etkinliği kitap günlerine de
taşımak  gereklidir.Eğitim sisteminin zincirlerinden çıkmak zahmetli ve yıpratıcı.İş halkın bilincine düşüyor.
      Ben kişisel olarak okulumda yürüttüğüm yaratıcı yazarlık egzersiz çalışmam içindeki öğrencilerimi kitap etkinliklerine yönlendirmiş bulunmaktayım.Onlara sorumluluk ve proje ödevleri olarak verdiğim röportaj ,mülakat çalışmalarını Marmaris’te kitap günlerinde tanıştıkları şair ve yazar arkadaşlarımızla yapacaklar.  Türkçe/ Edebiyat branşındaki meslektaşlarım da benim gibi düşünerek mutlaka benzer  proje ödevlerini mutlaka vermişlerdir.
     Böylesine kapsamlı sorumluluk yalnızca öğretmenlerin omuzlarına yıkılamaz elbet.Sistem öğretmeni zorlamaktadır. Burada veli işbirliği şarttır. Çocuk ailesiyle birlikte kültür etkinliğinin içinde olursa daha anlamlı ve sorunsuz olacaktır.Umuyorum “evde var deyip de çekiştirmez.”çocuklarını veliler.
     Ülkemiz ne çok okursak o kadar acı çekeriz mantığında mayanalı beri  çok acılar çekiyoruz. Kitaptan kaçınca sorunlar çözülmüyor .Cehalet olunca nice bedenler yıpranacak, başı kesilecek doğranacak ,utanılası insanlık çıldıracaktır.Kitaptan uzaklaşan beyinler tehlikeli  işlerin peşine düşer .Yeter ki alışkanlığımız yalnızca kitap olsun.
      Marmarisli yazarlar olarak bendenizde içinde sizleri bekliyor olacağız. Mesleğimden arta kalan zamanda sizlerle birlikte güzel anılası anın içinde olacağım.
     Bırakın çocuklarımız  kitaplara dokunsun.Yazarlarıyla, şairleriyle sohbet etsin.Kitaba dokunan ele omuz verelim.Çocuklarımızı,gençlerimizi ürkütmeden yanında olalım. Bir ilke imza atmanın gururuyla hepimiz  cehalete hayır kitaba evet diyelim!..
                                                                                                                                                    27 Şubat 2016 /Hatice Altunay /KHA

Hiç yorum yok

hakaret içeren ve alâkasız yorumlar yayınlanmayacaktır. Hukuki sorumluluk yorum sahibine aittir.