REKLAM ALANI

KHA HABERLER

Başkan Kocaoğlu zehir zemberek

Başkan Kocaoğlu zehir zemberek

Şemikler’deki alt geçit projesi başta olmak üzere, belediye tarafından yürütülen projelerin öncesinde ve sonrasında yaşanan sıkıntılara değinen İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, “Anamızdan emdiğimiz süt burnumuzdan geldi. Ben devletin parasını yakamıyorum. Belediye mevzuatı olmasa, alt geçidini 50 defa bitirmiştim” diyerek eleştirilere yanıt verdi. Kocaoğlu ayrıca, “Halktan daha üstün bir güç yoktur. Ben ağadan, paşadan güç almıyorum. Gücü İzmirli hemşerilerimden alıyorum” diyerek Gezi Parkı olaylarından herkesin ders alması gerektiğini hatırlattı.


Başkan Kocaoğlu zehir zemberek
ERMAN ŞENTÜRK/HABER MERKEZİ- Akşam saatlerinde Tarihi Havagazı Fabrikasında gerçekleşen etkinlikte bisiklet severlerin dertlerine kulak veren ve eleştirilerini yanıtlayan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, son dönemde belediye hizmetlerine ve kendisine yönelik artan eleştirilere sert tepki gösterdi.

“BEN Mİ KAÇIRDIM KARDEŞİM?”


Karşıyaka’da sıkıntılara neden olan ve en son firmanın iş bırakması ile kriz yaratan Şemikler Alt Geçit Projesi kapsamında kendisine yöneltilen “Altgeçit ne zaman bitecek? Yolda yürüyemiyoruz, üst geçidi nasıl kullanalım?” soruları karşısında yaşanan sıkıntıları şöyle dile getirdi; “Geçitler konusu İzmir’de gerçekten bir yara. Orada üst geçit yaptık, sonra yaşayarak gördük ki, alt geçit yapmak gerekiyor. Alt geçitte her şeyi planladık. Müteeahhit kaçtı kardeşim. Kardeşim ben mi kaçırdım? Ondan sonra da 40 tane kulp takmaya başladı. Bizim bugün İZSU’da 83 adet şantiyemiz var. Bunlardan 5 tanesinde problem var. Bizim de ömrümüz bunlarla uğraşarak gidiyor. Kemalpaşa’daki projede arıtma tesisi ve altyapıyla ilgili sorun yaşadık. Anamızdan emdiğimiz süt burnumuzdan geldi. Bir de üstüne KİK karar değiştirdi. O kadar üst geçit, alt geçit yapan İzmir Büyükşehir Belediyesi Şemikler’e 100 bin, 500 bin harcasa ne olacak, harcamasa ne olacak? Eleştirmek kolay. Elbette eleştiri alacağız bu doğru. Eleştirilerden yana şikayetimiz yok. Biz de kendimizi buna göre yeniliyoruz.”
“BELEDİYE MEVZUATI OLMASA…”

Sözlerinin devamında Şemikler bölgesinde vatandaşlar ile yaptığı toplantıyı hatırlatarak devam eden Kocaoğlu, “İnsaf da dinin yarısı. Gittim Şemikler’de bir Pazar günü toplantı yaptım. Sizlerin evinizde, işinizde sorun çıkmıyor mu? Elbette oluyor. Mobilyacıya mutfak yaptırıyorsun. İş yaptırdığın adam adam çıkmazsa anan ağlıyor. Paran da boşa gidiyor. Sen parayı yaktım diyorsun, ama ben devletin parasını yakamıyorum. Belediye mevzuatı olmasa, senin alt geçidini 50 defa bitirmiştim. Öyle her şey hemen olmuyor. Hele bizim gibi bir belediyenin başında boza pişirilirse hiç olmaz. Ben 65 yaşında günde 18 saat çalışıyorum. Bu işi severek yaparsın, para için yapılmaz. Biz görevden kaçmıyoruz, insanı seviyoruz, elimizden geleni yapıyoruz” diye konuştu.
“BEN AĞADAN, PAŞADAN GÜÇ ALMIYORUM”

Belediye ihalelerinde yaşanan sıkıntıyı “Bir işi yapmak üzere projeyi hazırlıyoruz. Parayı da buluyoruz.Ama ihaleye çıkınca tit tir titriyoruz. “Ulan, helal süt emmiş bir müteahhit olsa da şu işten bir kurtulsak” diyoruz. İş yaptığın müteahhit adam çıkmadı mı anan ağlıyor” sözleri ile özetleyen Aziz Kocaoğlu, metro yapım sürecinde ve son olarak Şemikler’de yaşanan durumun kendilerinden kaynaklı olmadığını belirtti. Bu sitemi sonrasında, Gezi Parkı eylemleri üzerinden “Halktan güç almayan yöneticilere” de eleştiri getiren Kocaoğlu, “Gezi olaylarını desteklersiniz, desteklemezsiniz. Gezi olayları bizlere bir şeyler öğretti. Bizim dayandığımız güç aldığımız kesim halktır. İzmir’de de ben hemşerilerimden güç alıyorum. Ben ağadan, paşadan güç alırsam başka şey... Halkın gücü üstünde başka güç yoktur. Emniyeti de göreve çağıracak, taksiciyi de, ESHOT şoförünü de uyaracak olan halktır. Sosyal medyayı kullanarak, iletişimi etkin kullanarak farkındalık yaratacağız. Bunu da hep birlikte yapacağız. Bizim toplumumuzun en büyü hatası şu, takip etmeyi, kontrol etmeyi bilmiyoruz. En büyük zafiyetimiz budur. İşi yaparsak düzgün yapıyoruz ama başkasının yaptığı işi takip etmiyoruz. Bütün kurumlarda kontrol sistemleri aksak. Genlerimizde bir zafiyet var. Genel sıkıntımız bu” dedi
.kaynakegepostası

Hiç yorum yok

hakaret içeren ve alâkasız yorumlar yayınlanmayacaktır. Hukuki sorumluluk yorum sahibine aittir.