REKLAM ALANI

KHA HABERLER

'720 liranın altında geliri olan hiçbir aile kalmayacak'

CHP Genel Başkanı Kılıçdaroğlu, yoksulluğu bitireceklerini, aylık geliri 720 liranın altında aile kalmayacağı sözünü Samsun'da yineledi.

SAMSUN
CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, partisinin Samsun Cumhuriyet Meydanı'nda düzenlediği mitingde vatandaşlara seslendi. Konuşmasına "Samsun şaha kalkmış" diyerek başlayan Kılıçdaroğlu, Samsunlulara inandığını ve güvendiğini belirtti.
"Açlıktan ölen Kübra bebeği unutmadım"
CHP iktidarında hiçbir ailenin gelirinin 720 liranın altında olmayacağı sözünü veren Kemal Kılıçdaroğlu, "Konya'da bir gecekonduda camı kırık diye soğuk algınlığı geçirip ölen, zatürreden ölen Ayaz bebeği unutmadık. Ben Samsun'da açlıktan ölen Kübra bebeği unutmadım. Bakın aradan kaç yıl geçti. Onlar bilmezler, onlar düşünmezler, çocuk sevgisinin bile ne olduğunu bilmezler ama ben bilirim. Ben acıyı da bilirim, Allah kimseye evlat acısı vermesin" diye konuştu.
"Kadını ailede onurlu yerine oturtacağız"
Türkiye'de 17 milyon yoksulun 3 milyon 700 bin hanede oturduğunu hatırlatan Kılıçdaroğlu, aile sigortasını getireceklerini, yoksul ailedeki kadına, bankada hesap açacaklarını kaydetti.
Yoksulluğu bitireceklerini, aylık geliri 720 liranın altında aile kalmayacağını yineleyen CHP Genel Başkanı Kılıçdaroğlu, "Bana diyorlar ki 'sen o parayı nereden bulacaksın. Ya aile düşünün aylık geliri 200 lira. Buna para vereceğiz, 'nereden bulacaksınız' diyorlar. Bulacağım ve ödeyeceğim kimse merak etmesin. Kadına diyeceğiz ki 'git bankada hesabını aç'. Hesabını açacak. Ailenin geliri 200 lira ise 520 lirasını devlet ödeyecek. 500 lira ise 220 lirasını devlet ödeyecek. 720 liranın altında geliri olan hiçbir aile kalmayacak. Neden kadının banka hesabı? Mutfağı en iyi kadın bilir. Evin geçimini kadın bilir. Kadını ailede onurlu yerine oturtacağız, onurlu yerinde kalacaktır kadınımız" dedi.
'Ne sorun varsa çözümü var'
Türkiye'de son 13 yılda iki Trakya büyüklüğünde alanın ekilmediğini ifade eden Kılıçdaroğlu, şunları söyledi:
"Çünkü çiftçi zarar ediyor. 'Ektiğim zaman zarar ediyorum' diyor. Patatesin 5 lira olduğunu biliyorum, mazotun 4 lira olduğunu biliyorum, gübrenin fiyatını biliyorum. Elektriğin fiyatını biliyorum. Türkiye'de sorunlu olan bütün yurttaşların derdini biliyorum. Kamyon şoförünün K1 belgesini biliyorum. Kamyon şoförüne kesilen cezaları biliyorum. Hepsini biliyorum. Hiç meraklanmayın. Ne sorun varsa çözümü var. Yeterki ahlaklı siyaset olsun, yeterki halkı düşünen siyaset olsun."
CHP iktidarında mazotun 1,5 lira olacağı sözünü tekrarlayan Kılıçdaroğlu, "Yine koro halinde itiraz. 'Efendim petrol dışarıdan geliyor. Efendim dolar ödüyoruz. Sen nasıl 1,5 lira yaparsın?' Onlara söyleyin ben devlette 27 buçuk yıl çalıştım. Vergi nasıl toplanır, bütçe nasıl yapılır, harcamalar nasıl yapılır? Bunları çok iyi bilen birisiyim ama size bir söz veriyorum. CHP iktidarında onlara kurs açacağım. 'Devlet nasıl yönetilir ?' diye. Söz veriyorum o kursu açacağım" diye konuştu.
"Taşeron işçiler çağdaş kölelerdir"
Taşeron işçilerin "çağdaş köleler" olduğunu söyleyen Kılıçdaroğlu, şöyle devam etti:
"İş güvenceleri yok. Doğru dürüst tatilleri yok. Asgari ücrete mahkum, asla ses çıkaramazlar. Bir sabah işine gidip, 'senin işine son verdim' dedikleri zaman da söyleyeceği hiçbir şey yok. Ben ne diyorum, kardeşim diyorum CHP iktidarında taşeron işçisi olmayacak. Hepsi kadrolu devletin işçisi mi işçisi olacak. Bu kadar basit. Diyorlar ki 'Parayı nereden bulacaksın?' Anlatayım size, taşeron işçiliği şu demek; değerli Samsunlular, Samsun Devlet Hastanesinin temizlik işi var. Sabah, öğlen, akşam günün 24 saati temizlenecek. 'Gidip bir tane taşeron bul' diyorlar. Diyorlar ki 'gel arkadaş, buranın temizliğini sen yap, git işçileri sen bul, ben sana para vereceğim sen de işçilere öde. Ne zaman? Her ay öde. Ben de diyorum ki 'Taşeronu çıkar. Sen hastaneyi mi temizleyeceksin, işte işçiler. Para mı ödüyorsun, niye taşerona ödüyorsun? Doğrudan götür işçiye öde. Bunun devlete yükü var mı? Yükü sıfır. Yükü sıfır ama artısı var devletin. Taşerona parayı ödediği zaman yüzde 18 KDV ödüyor. Taşeron onun yandaşı çünkü. Onu zengin edecek. Ayrıca ona yüzde 18 ödüyor. Ben ne diyorum yüzde 18 ödemeyeceğim. O işçiyi alacağım. Gel kardeşim sendikal hakkın var. Otur çalış paranı da her ay ben tıkır tıkır ödeyeceğim. Bu kadar basit. Yükü sıfır, kar devlet karı. Bakın taşeron işçilik, çiftçi, emekli bu ne demek. Yaratılan geliri hakça bölüşmek demek. O insanlara, yani refahı tabana yaymak demek."
Muhabir: Fatma Kalay, Fatih Mehmet Kürkçü

Hiç yorum yok

hakaret içeren ve alâkasız yorumlar yayınlanmayacaktır. Hukuki sorumluluk yorum sahibine aittir.