REKLAM ALANI

KHA HABERLER

Zakir Kaya kaleminden "SELAHHATİN KACURU "yu tanıyalım'.



SELAHHATİN KACURU BİYOGRAFİSİ



Şimdi size dünyanın fotoğraf ve haber olduğunu yüreğindeki Doğubayazıt sevdasını ise herkes için eşit ve özgür olduğunu haykıran bir dostun hayatını okumanızı istiyorum.. 01 01 1979 Doğubayazıt doğumlu ilk orta okulu Doğubayazıt da okuyan ve lise biri İstanbul fatihte okuyan ve hayat koşullarından dolayı okul yaşamını sonlandıran bir gazetecinin öyküsü...

Ne zormuş gurbetlik. Ne zormuş ayrı kalmak. Ne zormuş uzak kalmak. Ve asıl zor olansa yüreğin gurbetliğiymiş. Nereden bilirdim yürek gurbetliğini vermeseydim yüreğimi sana. nereden bilirdim bu kadar zor olacağını vermeseydim yüreğimi sana ve ben bu bazid hasretini çekmeseydim diyor
Gazeteciliğe İstanbul da aylık çıkan sol bir yerel gazetede başlayan selahhatin kacuru yüreğine düşen seslerin merak ederek yerel bir radyoda sesini arayan dostların sesine yüreğini  koyarak radyoculuk serüvenine başlar...
Yüreğindeki toprak .gurbet. sevda seslerini dönem dönem doğaçlama şiir yazarak dile getiren KACURU şiirlerine dönem dönemde dengbejlerin sesi eşlik eder...
Gerçeğin acı ilacı insanı ayık tutar. ‘Pozitif’ yalanlarla sahte cennetlerde gezinmek yerine, gerçeğin kolunda bu dünyaya yaslanmak yeğdir. diyip 1997 yılında ağrı da Yerel bir gazetenin DOĞUBAYAZIT MUHABİRİ. art FM .KANAL 04 TV. DOĞUBAYAZIT TEMSİLCİLİĞİ VE MUHABİRLİĞİNE başladı.
Anadolu Ajans TRT Reuters ATV Alman ARD TV HABERTÜRK TV gibi bir çok kurumda çalışan gazeteci
Doğubayazıt ilçesinde 3 aylık görevle Edirne'ye Şimdi ise Anadolu ajans Bursa bölge müdürlüğünde atandı...
Geçmişte çalıştığı kurumlarda bir çok özel habere imza atan Daima haklının yanında olup Güçlünün de hiç bir zaman yanında olmayarak yaptığı haberlerle bir çok ödül aldı.
TRT kurumunda yurt muhabirleri içerisinde en çok haber sayısı üreten gazeteci oldu


ALDIĞI ÖDÜLLLER
En iyi bölge haberi ödülü
Sağlık bakanlığında "ölen çocuğu diriltiler" haberi ödülü
yılında KHA Yılın gazetecisi dahil  73 taktir plaket ve ödül daha aldı
Ankara'ya haklı bir yürüyüş yapan gazeteci yürüyüşün başarıya erişmesinden dolayı tekrar işine geri döner ve kaldığı yerden haberlerini yapmaya devam eder...
Bir Doğubayazıt Aşığı ve Ağrı Dağı İshakpaşa sarayına aşığı olmazsa olmazımdır diyip yüreğindeki memleket sevdasını eksik etmeyen gazeteci . sıkıldığında kavga ettiğinde gidip dertleştiği büyülü bir atmosferinin var olduğuna inandığı yüreğindekileri haykırdığı tek yer İshakpaşa sarayıdır...


Gazeteciliğe başladığında ailesinden tepki gören ve ailesinin hepsinin esnaf hali vakti yerinde olması gazetecinin kendine sorduğu bir sorudur "ben nasıl böyle başladım bilemiyorum o yüzden dışlandım denile bilir" diyor Kürtçede bir söz vardır "TOLE" kendini zaman zaman onlara benzetir sokağın rengini yakalamak için

Bir sigara yakıp , üstüne demli bir kaçak çay içeceğim. bir yandansa düşünmek istiyorum düşünüyorum hak veriyorum çünkü herkesin evi arabası işi parası var ailemden bir ben baltaya sap olamadım bu işte ustam olmadığı için kendi kendimi yetiştirdim ve bu sayede hayatımı idame edecek ekonomiyi oluşturdum çalıştığım ajansta kadro alınca babam ) Xuro  eva  Qeda i şexu  Dızane  dediler
Gazetecilikte asıl branş olarak Fotoğraf haberlerini yapmaktan yana olan gazeteci fotoğraf benim için Yağmurun toprağa değmesi gibi bir aşkın ilk sesidir diyor...

fotoğrafçı herkesin gördüğü şeyi senin farklı görüp çekmendir ki öylede ağrı dağı ve İshakpaşa sarayı kuruluşundan buyana binlerce kişi tarafında milyonlarca fotoğrafı çekildi ama bunla farklı gözle bakan ve ilklere imza atan Selahattin kacuru dur
Ağrı dağı şapkalı fotoğrafı .
İshakpaşa sarayının sisler içinde görüntüsü .
Doğubayazıt gece fotoğraflarını


Ahmedi  Xaninin gece çekimlerini yaparak dünya ve Türkiye'deki bir çok TV dergi gazete mecmuada internete yayınlandı bununla ilgili 2015 5 ödül aldı KACURU şu aralar AA Muhabirliği görevini yürütüyor ayrıca Bursada Doğubeyazıtlılar kültür yardımlaşma dayanışma derneği kurmak için kollarını sıvadı başarılar diliyoruz... KHA.

videolar için linklere tıklayınız  tıklayınız 

https://www.facebook.com/selahattin.kacuru/videos/10153748012091162/

Derleyen/ osman eren


https://www.facebook.com/Dogubayazit.Albumu/videos/968543889831617/



Hiç yorum yok

hakaret içeren ve alâkasız yorumlar yayınlanmayacaktır. Hukuki sorumluluk yorum sahibine aittir.